Vanliga frågor och svar

Här hittar du vanliga frågor och svar kring appen Alltid öppet. Klicka på plustecknet för att läsa svar på respektive fråga.

Generella frågor och svar

Frågor och svar om mitt ärende

Frågor och svar om teknisk kringutrustning

Frågor och svar om videomöte

Frågor och svar om barn

Frågor och svar om e-kallelser

Frågor och svar om vaccination

  

Allmän provtagning för covid-19 har upphört

Sedan i februari 2022 provtas den breda allmänheten inte längre för covid-19. Provtagning vid symtom fortsätter för patienter, omsorgstagare och medarbetare inom vård och äldreomsorg. 

E-hälsomyndigheten slutar utfärda covidbevis 30 juni

Efter 30 juni går det inte längre att få ett covidbevis eftersom EU-förordningen om covidbevis upphör då. Det går att använda redan utfärdade bevis så länge de är giltiga. Läs mer på 1177. 

Kontakta supporten

Fyll i formuläret så noga du kan, men tänk på att inte uppge några känsliga personuppgifter.

Behöver du hjälp i ett pågående ärende, använd den supportfunktion som finns inuti appen. Då får vi dina personuppgifter en säker väg och kan hjälpa dig lättare. Fält markerade med * är obligatoriska.

Använder du: *
Har du laddat ner appen Alltid öppet? *